Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΦΑΛΑΚΡΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ

διώξε πια το μακρυμάλλη
για χατήρι φαλακρού...

Θέλω σήμερα να αναλύσω μια πολιτική παράμετρο που σπάνια της δίνουμε σημασία, παρά την καθολική της εφαρμογή. Στους Έλληνες άρεσε να διαλέγουν πάντοτε φαλακρό πρωθυπουργό. Αδυνατώ να το εξηγήσω με πολιτικά ή ψυχολογικά κριτήρια, όμως είναι γεγονός αναμφισβήτητο. Ανεξάρτητο από κόμματα και ιδεολογίες. Θυμηθείτε λίγο, Κωνσταντίνος Καραμανλής, Ανδρέας, Μητσοτάκης, φαλακροί όσο δε γίνεται. Και παλιότερα στην εποχή της χούντας, Παπαδόπουλος, Μαρκεζίνης, Ανδρουτσόπουλος. Δεν ήταν εκλεγμένοι βέβαια, κάλυπταν όμως την εικόνα του γυμνού κρανίου στο συλλογικό υποσυνείδητο. Απρόοπτα, ένας πρωθυπουργός που δεν τον ήξερε και δεν τον ήθελε κανείς, ο Τζαννετάκης της συγκυβέρνησης, είχε άφθονο μαλλί χωρίς καμμία τύχη. Αντίθετα με το Ζολώτα της οικουμενικής που τον διαδέχτηκε.

Στο ΠΑΣΟΚ μάλιστα, το να έχουν φαλακρό αρχηγό, αποτελεί κάτι σαν κληρονομιά του Ανδρέα. Ο φαλακρός Σημίτης επικράτησε άνετα του γοητευτικού Τσοχατζόπουλου και στη συνέχεια κατατρόπωσε τον Εβερτ με τα πυκνά τσουλούφια στις εκλογές του 1996. Την ίδια τύχη είχε και ο νεαρός Καραμανλής το 2000, που διατηρούσε τα μαλλιά του. Και όπως ήταν αναμενόμενο, το δαχτυλίδι της διαδοχής, το έδωσε ο Σημίτης στο Γιώργο Παπανδρέου, που είχε φαλάκρα αντάξια του πατέρα του.

Όμως το 2004 και το 2007 ο ελληνικός λαός έκανε ανεξήγητη στροφή και διάλεξε το λιγότερο φαλακρό από τους δύο. Τα αποτελέσματα της ολέθριας αυτής επιλογής τα πληρώνουμε σήμερα. Όλα τα δεινά που προκάλεσαν στον τόπο οι κυβερνήσεις Καραμανλή οφείλονται στο γεγονός ότι ο πρωθυπουργός δεν είχε τον απαιτούμενο ρυθμό τριχόπτωσης που απαιτούσε η θέση. Εκανε φιλότιμες προσπάθειες βέβαια, όμως στο κεφάλι του παραμένουν πολλές τρίχες για πρωθυπουργό της χώρας.

Όλα δείχνουν ότι ξαναγυρίζουμε στην ομαλότητα. Ο Γιώργος Παπανδρέου θα είναι ο επόμενος φαλακρός πρωθυπουργός της Ελλάδας. Που στο ενδιάμεσο, εξουδετέρωσε τον εσωκομματικό του αντίπαλο Βαγγέλη Βενιζέλο, άνθρωπο με πολλά μαλλιά και περισσότερα κιλά. Μήπως όμως αυτή η ελληνική ιδιαιτερότητα, δεν επιτρέπει σε γυναίκα, να γίνει κάποτε πρωθυπουργός ? Πολύ φοβάμαι πως ναι. Εκτός αν πρόκειται για τη φαλακρή τραγουδίστρια...
AEΡΟΣΤΑΤΟ


Read more...

Mουσικό διάλειμμα




Read more...

Εκλογές και νοθεία


To κείμενο που ακολουθεί κάνει τον γύρο του internet με email και κάνει λόγο για νοθεία στο αποτέλεσμα της κατανομής βουλευτικών εδρών.

"Έτσι γίνεται η νοθεία στις εκλογές.

Το θέμα είναι σοβαρό και αξίζει της προσοχής σας.

Σε λίγες ημέρες στην πλειοψηφία τους οι Έλληνες θα προσέλθουν στις κάλπες για να σταυρώσουν τους υποψήφιους Βουλευτές που επιθυμούν να τους εκπροσωπήσουν στην Βουλή των Ελλήνων. Την ίδια ώρα οι βαρόνοι των μεγάλων κομμάτων ετοιμάζουν τους μηχανισμούς νοθείας που διαθέτουν. Μην ανησυχείτε. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα αλλοιωθεί το εκλογικό αποτέλεσμα ως προς το ποιο κόμμα θα κυβερνήσει. Η νοθεία γίνεται αλλού. Γίνεται στο ποιοι Βουλευτές θα εκπροσωπήσουν το εκάστοτε κόμμα. Πρόκειται για μία πρακτική που ακολουθούν οι μεγάλοι πολιτικοί φορείς γι’ αυτό και τηρούν σιγήν ιχθύος τόσο οι ίδιοι όσο και οι δημοσιογράφοι που πρόσκεινται σε αυτούς. Γι’ αυτό και το μεγάλο αυτό σκάνδαλο δεν βγαίνει ποτέ στην δημοσιότητα.
Πως γίνεται η νοθεία
panic

Κατά την καταμέτρηση των ψηφοδελτίων, στα εκλογικά κέντρα (και αυτό αφορά κυρίως τους μεγάλους δήμους που ως επί το πλείστον βγάζουν και υπουργούς) υπάρχει εκλογικός αντιπρόσωπος από το κάθε κόμμα. Αυτός ο εκλογικός αντιπρόσωπος είθισται να είναι και υποστηρικτής κάποιου βαρόνου. Προκειμένου λοιπόν να διασφαλίσει την εκλογή του πολιτικού της αρεσκείας του, ο αντιπρόσωπος έχει την ευκαιρία κατά το άνοιγμα των ψηφοδελτίων να προσθέσει σταυρό. Βέβαια για να συμβεί αυτό θα πρέπει να μην έχουν μπει όλοι σταυροί που δικαιούται να βάλει κάθε ψηφοφόρος. Αν, για παράδειγμα, σε κάποια περιφέρεια υπάρχει το δικαίωμα των τεσσάρων σταυρών αλλά ο ψηφοφόρος επιλέξει να βάλει μόνο τους τρεις, τότε ο άνθρωπος του βαρόνου μπορεί να εκμεταλλευτεί την κενή θέση για να βάλει ένα επιπλέον σταυρό. Έτσι ένας βαρόνος που έχει στήσει ένα προσεκτικό και οργανωμένο μηχανισμό, μπορεί ακόμα κι αν δεν συγκεντρώνει την προτίμηση του κόσμου, τελικά να μπαίνει στην Βουλή αφήνοντας απ’ έξω ανθρώπους που ενδεχομένως να είναι ακόμα ρομαντικοί στα θέματα διακυβέρνησης του τόπου. Σήμερα υπάρχουν πολιτικοί, ενεργοί υπουργοί κ.α. που με τις πράξεις ή την στάση τους έχουν κάνει τον κόσμο να αγανακτήσει. Αυτοί οι άνθρωποι, αύριο μπορεί να είναι και πάλι στην Βουλή. Και μάλιστα σε καίρια πόστα.
Θα το επιτρέψουμε τώρα που γνωρίζουμε τα παρασκηνιακά μαγειρέματα; Δεν πρέπει να φωνάξουμε; Δεν πρέπει να καλέσουμε τον κόσμο να εξαντλήσει τους σταυρούς του ώστε να μην δώσει την ευκαιρία στους βαρόνους να «κλέψουν» για μία ακόμα φορά ένα έδρανο;

Σύντομα αναμένονται κι άλλες εξελίξεις πάνω στο ζήτημα αυτό. Και θα υπάρξει έγκαιρη ενημέρωση."
Read more...

Η βία στα σχολεία…


Το Σάββατο έγινε μιά εκδήλωση στην Τεχνόπολη, στο γκάζι, με θέμα τη βία στα σχολεία. Δηλαδή την παιδική βία! Και πολλοί μίλησαν, πιο πολλοί άκουσαν και μετά πήγαν όλοι στα σπίτια τους ικανοποιημένοι! Και τα μηνύματα βίας θα συνεχίσουν να φτάνουν στα παιδιά όπως ακριβώς και πριν από την εκδήλωση! Δεν λέω ότι φταίει η εκδήλωση, κάθε άλλο, αλλά αυτοί που έχουν έργο την προστασία της κοινωνίας και των παιδιών ΕΙΔΙΚΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ, έχουν κλειστά τα αυτιά και τα μάτια, δεν θα είδαν δεν θα άκουσαν, δεν θα κατάλαβαν τίποτα και θα συνεχίσουν να γεύονται τα πολλαπλά αγαθά που τους προσφέρει η δημόσια θέση τους! Αν δουν, όμως, κανέναν κώλο στην TV, σε ώρες που είναι ξύπνια τα παιδιά, μπορούν να κλείσουν το κανάλι και να στείλουντον παραγωγό στα κάτεργα! Η βία, όμως, τα ξεκοιλιάσματα, οι κάθε είδους ράμπο, τα πολυβόλα, οι βόμβες που κομματιάζουν ανθρώπους, τα μαχαιρώματα, το ξύλο, η κάθε είδους διαστροφική προβολή βίας είναι απολύτως ελεύθερη, να μπαίνει στα σπίτια μας και να εξοικειώνει τις τρυφερές ψυχές με αυτήν. ‘Ετσι το παιδί φτάνει να θεωρεί σχεδόν φυσιολογικό να έχει ένα πιστόλι, ένα αυτόματο και να πυροβολεί. Κι αυτό φαίνεται κι από τα παιδικά παιχνίδια που είναι όπλα και που τα ζητούν σχεδόν όλα τα αρσενικά παιδιά. Κι αυτά τα τερατόμορφα “παιχνίδια” και τα TV games που βάζουν το παιδί ινα σκοτώνει, έστω και ηλεκτρονικά, τι νομίζετε ότι κάνουν στην παιδική ψυχή; Την εθίζουν στη βία. Αυτό κάνουν και μετά αναρωτιώμαστε τι φταίει και έχουμε ΚΑΙ παιδική βία.

Θέλει φιλοσοφία αυτό βρε ηλίθιοι κάθε είδους κρατικοί “αρμόδιοι” (ας γελάσω με τις αρμοδιότητες!) και πολιτικοί που μόνο αυτό δεν σκέφτεστε, δηλαδή να απαγορεύσετε δια παντός τη βία από τα παιχνίδια και από την TV. Αν πρέπει να πουλήσουν οι παραγωγοί βίαιων ταινιών, ας περιοριστεί η προβολή τους στις αίθουσες, όπου να απαγορεύεται η είσοδος σε παιδιά.

Αφήστε, ρε κομπλεξικοί, το σεξ ελεύθερο (να μαθαίνουν κιόλας τα παιδιά που, συνήθως, μεγαλώνουν και δεν ξέρουν που πάνε τα τέσσερα…) και εξοστρακίστε τη βία. Από παντού!
Μουνί


Read more...

«Ψήφος ή Αποχή;» Ζωντανή διαδικτυακή συζήτηση


Πρόσκληση

Μετά από τα δύο «ντημπέιτ» όπου ακούσαμε τις γνωστές ξύλινες τοποθετήσεις των κομμάτων και ύστερα από συζητήσεις με ανθρώπους που προβληματίζονται, θεωρούμε σκόπιμο να γίνει μια διαδικτυακή πολιτική συζήτηση πάνω στο θέμα

«Ψήφος ή Αποχή;»


Η συζήτηση θα μεταδοθεί ζωντανά μέσω internet και θα υπάρχει η δυνατότητα συμμετοχής και σχολιασμού από όσους θα παρακολουθούν.

* Επειδή το ουσιαστικό πρόβλημα σ' αυτήν την χώρα είναι το δημοκρατικό έλλειμμα,
* Επειδή η εκλογική διαδικασία έχει μεταβληθεί σε άλλοθι πολιτικής συμμετοχής,
* Επειδή η «πολιτική ζωή» της χώρας μόνον ως ανέκδοτο μπορεί να λογιστεί,

Καλούμε όλους τους ενδιαφερόμενους πολίτες να συμμετάσχουν σε αυτό το «άλλο ντιμπέιτ»:

1. Διαμορφώνοντας τις θεματικές ενότητες και τα επί μέρους ερωτήματα
2. Συμμετέχοντας με φυσική παρουσία στην συζήτηση
3. Παρακολουθώντας και συμμετέχοντας στο γεγονός online

Αρχικές, προτεινόμενες θεματικές ενότητες:
1. Ελευθερία και χειραγώγηση στην άσκηση του εκλογικού δικαιώματος
1. Πολιτική διαφήμιση: Θεμιτή ή αθέμιτη;
2. Παίζουν ρόλο οι δημοσκοπήσεις στην χειραγώγηση της κοινής γνώμης;
3. Ποιός είναι και ποιός θα έπρεπε να είναι ο πολιτικός ρόλος των ΜΜΕ;
4. Το πολιτικό σύστημα αυτοαναπαράγεται με πρακτικές που εδραιώνουν την θέση του στην εξουσία;
2. Εκλογικό σύστημα
1. Είναι δημοκρατικές οι προβλέψεις του ισχύοντος εκλογικού συστήματος;
2. Πώς θα μπορούσε να είναι δικαιότερο ένα εκλογικό σύστημα;
3. Ποιός είναι και ποιός θα έπρεπε να είναι ο ρόλος των κομμάτων;
4. Γενικότερα, πώς θα μπορούσε να είναι δομημένο ένα δημοκρατικότερο μοντέλο, έστω αντιπροσωπευτικής, διακυβέρνησης;
3. Δημοκρατία και αντιπροσώπευση
1. Υπάρχει καλλιεργημένη δημοκρατική συνείδηση στην Ελλάδα;
2. Μπορεί η Δημοκρατία να μην είναι άμεση;
3. Ποιά είναι η θέση της εξουσίας σε μια Δημοκρατία;
4. Ποιός είναι ο ρόλος του πολίτη σε μια Δημοκρατία;

(η λίστα των θεματικών δεν είναι τελική και θα διαμορφωθεί ανάλογα με τις προτάσεις)

Ως ημερομηνία προτείνεται η Παρασκευή, 2 Οκτωβρίου, απογευματινή ή βραδυνή ώρα.

Ως πλατφόρμα σχολιασμού το CoverItLive που χρησιμοποιήθηκε με επιτυχία στον σχολιασμό των debate των πολιτικών αρχηγών).

Δηλώστε την συμμετοχή σας, τις προτάσεις σας για ερωτήσεις ή θεματικές, αλλά και τις θέσεις σας, είτε με email(exoapotinvouli@gmail.com), είτε με σχόλιο.

Ευχαριστούμε

exoapoinouli


Read more...

Αγγελόκαστρο Κέρκυρας, Angelokastro (Corfu)

photo by vasilpro


Το Αγγελόκαστρο είναι ένα από τα σημαντικότερα βυζαντινά κάστρα της Ελλάδας. Βρίσκεται στο νησί της Κέρκυρας στην κορυφή της υψηλότερης αιχμής της ακτής του νησιού στη βορειοδυτική ακτή κοντά στην Παλαιοκαστρίτσα και πάνω στην άκρη της κορυφής της απότομης πλαγιάς.
Η προέλευση του ονόματός του δεν είναι απολύτως σαφής, μερικοί ιστορικοί αναφέρουν ότι
το 1214 ο Μιχαήλ Α΄ ο Κομνηνός, δεσπότης της Ηπείρου κατέλαβε την Κέρκυρα και μετά από το θάνατό του, ο Μιχαήλ Β' ο Κομνηνός, οχύρωσε την περιοχή χτίζοντας το κάστρο και του έδωσε το όνομα του πατέρα του: Αγγελόκαστρο. Σήμερα το κάστρο, αν και εσφαλμένα, ονομάζεται και Κάστρο του Αρχάγγελου Μιχαήλ.

Προέλευση και στρατηγική σημασία

Επειδή η τοποθεσία του κάστρου βρίσκεται σε σημαντική στρατηγική θέση, το Αγγελόκαστρο έπαιξε σημαντικό ρόλο για την τύχη του νησιού για πολλούς αιώνες. Σε εποχές ειρήνης ήταν επίσης κέντρο εμπορίου και ανάπτυξης. Κατά τη διάρκεια των ανασκαφών το 1997 από την Εταιρεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων της Κέρκυρας, δύο αρχαίοι χριστιανικοί τάφοι ανακαλύφτηκαν στην άκρη της ακρόπολης, επιδεικνύοντας ότι η περιοχή κατοικείτο από την πρώιμη βυζαντινή περίοδο (5ος-7ος αι. μ.Χ.)

Angelokastro (English translation: "Angelos's castle") is one of the most important Byzantine castles of Greece. It is located on the island of Corfu at the top of the highest peak of the island's shoreline in the northwest coast near Palaiokastritsa (Greek: Παλαιοκαστρίτσα, English translation: "Old castle place") and built on particularly steep and rocky terrain.

The origin of its name is not completely clear, with some historians mentioning that in 1214 Michael I Komnenos Doukas, Despot of Epirus, sometimes called Michael Angelos, annexed Corfu to Epirus and following his death, Michael II Komnenos Doukas, often called Michael Angelos in narrative sources, further fortified the area and named it after himself and his father: Angelokastro. The Despots were related to the Komnenoi dynasty of Byzantine emperors. Today foreign language tourist signs in the area refer to it, wrongly, as St. Angelo's castle.

Angelokastro is one of the most important fortified complexes of Byzantine Corfu. It forms an Acropolis, translated as city on the edge, that surveyed the region all the way to the southern Adriatic and therefore presented a formidable strategic vantage point to the occupant of the castle. The engineering of its construction at such a remote and forbidding location is remarkable by any standards, not only medieval.

It played a pivotal role during the Great Siege of Corfu in 1571 when the Turkish attack on the northwestern flank of Corfu was successfully repulsed by the defenders of the castle.

Situated at an impregnable and strategic position, Angelokastro became important to the island's fortunes for many centuries. In peace time it was also a centre of commerce and development. During excavations in 1997 by the Society of Byzantine Antiquities of Corfu, two Early Christian slabs were unearthed at the top of the acropolis, indicating that the site was occupied by the early Byzantine period (between 5th-7th century AD)
TravellGreece


Read more...

KAΛHMEΡΑ




Read more...

Sails


azaf1


Read more...