Η ψυχή του κόμματος,του Slavoj Zizek


Γιατί η θεολογία αναδεικνύεται ξανά ως σημείο αναφοράς ριζοσπαστικών πολιτικών; Αναδεικνύεται όχι με σκοπό να παράσχει ένα θεϊκό «μεγάλο Άλλο», ώστε να εγγυηθεί την τελική επιτυχία των προσπαθειών μας, αλλά, αντιθέτως, ως ένα τεκμήριο της ριζοσπαστικής ελευθερίας μας, χωρίς «μεγάλο Άλλο» να στηριχτούμε. Ο Ντοστογιέφσκι είχε επίγνωση του πως ο Θεός μας προσφέρει ελευθερία και υπευθυνότητα – δεν είναι ένας καλοκάγαθος αφέντης που μας κατευθύνει στην ασφάλεια, αλλά κάποιος που μας θυμίζει ότι είμαστε εντελώς μόνοι μας. Άρθρο του Slavoj Žižek, φιλόσοφου και κριτικού, για το περιοδικό «NewStatesman».

Ο Θεός που έχουμε εδώ είναι περισσότερο σαν το Θεό από το παλιό μπολσεβίκικο ανέκδοτο για έναν κομουνιστή προπαγανδιστή, ο οποίος, μετά το θάνατό του, βρίσκεται στην κόλαση, όπου σύντομα πείθει τους φύλακες να τον αφήσουν να φύγει και να πάει στον παράδεισο. Όταν ο διάβολος παρατηρεί την απουσία του, επισκέπτεται το Θεό, απαιτώντας «να επιστρέψει στην κόλαση ότι χρωστάει στον διάβολο». Ωστόσο, μόλις απευθύνεται στο Θεό, προσφωνώντας τον «Κύριέ μου», εκείνος τον διακόπτει: «Πρώτον, δεν είμαι Κύριος, αλλά σύντροφος. Δεύτερον, είσαι τρελός και μιλάς σε φανταστικά πλάσματα; Δεν υπάρχω! Τρίτον, συντόμευε, διαφορετικά θα χάσω τη συνάντηση με τα μέλη του κόμματος».

Αυτού του είδους το Θεό χρειάζεται ένας αυθεντικός αριστερός: ένα Θεό που έγινε ολόκληρος «άνθρωπος», έναν σύντροφο ανάμεσά μας, σταυρωμένο μαζί με 2 κοινωνικά απόβλητα – και που όχι μόνο «δεν υπάρχει», αλλά κι ο ίδιος το γνωρίζει αυτό, αποδεχόμενος τη διαγραφή του και περνώντας ολοκληρωτικά στην αγάπη που ενώνει τα μέλη του Αγίου Πνεύματος (το κόμμα, τη χειραφετούμενη συλλογικότητα). Ο Καθολικισμός αναδεικνύεται συχνά ως ένας συμβιβασμός μεταξύ του «καθαρού» Χριστιανισμού και του παγανισμού – αλλά τι είναι τότε ο Χριστιανισμός στο επίπεδο αντίληψής του; Ο Προτεσταντισμός; Κάποιος πρέπει να προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα εδώ: ο μόνος Χριστιανισμός στο επίπεδο αντίληψής του, που ανασύρει όλες τις συνέπειες από το βασικό γεγονός – το θάνατο του Θεού – είναι ο αθεϊσμός. Ο Ισπανός αναρχικός Buenaventura Durutti είπε: «Η μόνη εκκλησία που φωτίζει είναι η φλεγόμενη εκκλησία». Είχε δίκιο, αλλά όχι στο αντι-κληρικό μήνυμα που επεδίωκε να στείλει η παρατήρησή του. Η θρησκεία φτάνει στην αλήθεια της μέσω της αυτοακύρωσής της.
tvxs.gr

Στο «Το μορφωμένο κτήνος είναι επικίνδυνο», ο Μπρεχτ σημειώνει: «Το κτήνος είναι κάτι δυνατό, τρομερό, καταστροφικό: η λέξη αποπνέει έναν επικίνδυνο ήχο». Περιέργως, γράφει: «η ερώτηση κλειδί, στην πραγματικότητα είναι αυτή: πως μπορούμε εμείς να μετατραπούμε σε κτήνος, κτήνος με τέτοια έννοια που οι φασίστες θα φοβηθούν για την κυριαρχία τους;». Είναι συνεπώς ξεκάθαρο ότι για τον Μπρεχτ αυτή η ερώτηση προκρίνει μια θετική αποστολή, όχι το συνηθισμένο μοιρολόγι για το πως οι Γερμανοί – ένας τόσο μορφωμένος πληθυσμός – μπόρεσαν να μετατραπούν σε κτήνη Ναζί. «Πρέπει να κατανοήσουμε ότι η καλοσύνη πρέπει να είναι ικανή να θίξει τη βαρβαρότητα».

Μόνο κατά αυτής της προϊστορίας μπορούμε να διατυπώσουμε το κενό που χωρίζει την ανατολίτικη φιλοσοφία από τη χριστιανική χειραφετούμενη λογική. Η ανατολίτικη λογική αποδέχεται το αρχέγονο χάσμα ή χάος ως την απόλυτη ειλικρίνεια και, παραδόξως, για το λόγο αυτό, προτιμά την οργανική κοινωνική δομή με το κάθε στοιχείο στη σωστή θέση. Στον πυρήνα του Χριστιανισμού υπάρχει ένα αχανές, διαφορετικό σχέδιο: εκείνο μιας καταστροφικής αρνητικότητας, η οποία δεν καταλήγει σε ένα χαοτικό κενό αλλά μεταλλάσσεται (και αυτο-οργανώνεται) σε μια νέα τάξη πραγμάτων, επιβάλλοντάς την στην πραγματικότητα.

Για το λόγο αυτό, ο Χριστιανισμός είναι αντι-σοφία: η σοφία μας λέει ότι οι προσπάθειές μας είναι μάταιες, ότι όλα καταλήγουν σε χάος, ενώ ο Χριστιανισμός επιμένει σαν τρελός στο αδύνατο. Η αγάπη, ειδικά μια χριστιανική, σίγουρα δεν είναι σοφή. Γι’ αυτό ο Παύλος είπε: «Θα καταστρέψω τη σοφία του σοφού». («Sapientiam sapientum perdam», καθώς το ρητό του είναι συνήθως γνωστό στα Λατινικά). Θα πρέπει να πάρουμε τον όρο «σοφία» κυριολεκτικά εδώ: είναι σοφία (με την έννοια της «ρεαλιστικής» αποδοχής του πως είναι τα πράγματα) αυτό που πραγματεύεται ο Παύλος, όχι τη γνώση.

Με όρους κοινωνικής τάξης, το τελευταίο σημαίνει ότι η αυθεντική χριστιανική παράδοση απορρίπτει τη σοφία ότι η ιεραρχική τάξη είναι η μοίρα μας, ότι όλες οι προσπάθειες να διαταραχθεί και να δημιουργηθεί μια άλλη υπέρμαχη της ισονομίας και ισοπολιτείας τάξη θα πρέπει να καταλήξουν σε καταστροφικό τρόμο. Η Αγάπη ως πολιτική αγάπη σημαίνει ότι η άνευ όρων, υπέρ της ισονομίας αγάπη για τον διπλανό κάποιου μπορεί να λειτουργήσει ως η βάση για μια νέα τάξη.

Η μορφή εμφάνισης αυτής της αγάπης είναι αυτό που μπορούμε επίσης να αποκαλέσουμε ως την ιδέα του κομουνισμού: η έντονη επιθυμία πραγμάτωσης μιας ισόνομης κοινωνικής τάξης αλληλεγγύης. Η αγάπη είναι η δύναμη αυτού του παγκόσμιου συνδέσμου που, σε μια χειραφετούμενη συλλογικότητα, ενώνει τους ανθρώπους άμεσα, βάση της μοναδικότητάς τους, προσπερνώντας τις ατομικές τους θέσεις στην κοινωνική ιεραρχία. Πράγματι, ο Ντοστογιέφσκι είχε δίκιο όταν έγραψε: «Ο σοσιαλιστής που είναι χριστιανός πρέπει να τρομάζει περισσότερο από έναν σοσιαλιστή που είναι άθεος». Ναι, να τρομάζει τους εχθρούς του/της.

Ήταν ο άγιος Παύλος που παρείχε έναν παράδοξα σχετικό ορισμό του αγώνα της χειραφέτησης: «Γιατί ο αγώνας μας δεν είναι κατά της σάρκας και του αίματος, αλλά κατά των ηγετών, κατά των αρχών, κατά των παγκόσμιων κοσμοκρατόρων αυτού του σκότους, κατά της πνευματικής αποδυνάμωσης στους ουρανούς» (Ephesians 6:12). Ή, μεταφρασμένο στη σημερινή γλώσσα: «Ο αγώνας μας δεν είναι κατά συγκεκριμένων, διεφθαρμένων ατόμων, αλλά κατά εκείνων στην εξουσία γενικώς, κατά της αρχής τους, κατά της παγκόσμιας τάξης και της ιδεολογικής αινιγματικότητας που τη συντηρεί».

Κάποιος πρέπει αποφασιστικά να απορρίψει την φιλελεύθερη – που σε καθιστά θύμα – ιδεολογία, η οποία περιορίζει τις πολιτικές στην αποφυγή των χειρότερων, αποκηρύσσοντας όλα τα θετικά σχέδια και επιδιώκοντας τη λιγότερο κακή επιλογή. Όπως επισήμανε με πικρία ο Arthur Feldmann, ένας Βιενέζος Εβραίος συγγραφέας, η τιμή που συνήθως πληρώνουμε για την επιβίωση είναι η ζωή μας.

Read more...

Μήνυση οδηγού για παράνομη κατακράτηση στα διόδια της Ελευσίνας

Ανήμερα το Πάσχα, η πολυεθνική εταιρία που εκμεταλλεύεται τα διόδια Ελευσίνας, συνεχίζει την εκφοβιστική τακτική της κατακρατώντας παράνομα τους οδηγούς που αρνούνται να πληρώσουν τα διόδια των ληστρικών συμβάσεων παραχώρησης. Συγκεκριμένα , σήμερα Κυριακή του Πάσχα περί τις 5 το απόγευμα, ο Τάσος Παπαδημητρίου, κάτοικος Αγίας Παρασκευής , δήλωσε στην υπάλληλο των διοδίων Ελευσίνας, ότι αρνείται να πληρώσει το αντίτιμο των διοδίων .
Η υπάλληλος παρεμπόδισε τον συμπολίτη μας να περάσει ακόμη και μετά την καταγραφή του αριθμού της πινακίδας κυκλοφορίας του αυτοκινήτου, αρνούμενη να σηκώσει την μπάρα και βάζοντας έναν κώνο πίσω από το αυτοκίνητο του. Ειδοποιήθηκε από την εταιρία η τροχαία. Μετά από παράνομη κατακράτηση περισσότερο της μιάς ώρας, τόσο του Τάσου Παπαδημητρίου, όσο και της γυναίκας του, από τους ανθρώπους της εταιρίας, εδέησε να έρθει η αστυνομία. Ο συμπολίτης μας αφού ελήφθησαν τα στοιχεία του, ζήτησε από τα αστυνομικά όργανα να κάνει μήνυση εναντίον τόσο της υπαλλήλου, του υπευθύνου προϊσταμένου των διοδίων όσο και κατά παντός υπευθύνου για παράνομη κατακράτηση. Μετέβησαν όλοι στο αστυνομικό τμήμα Μάνδρας. Ο κ. Παπαδημητρίου υπέβαλε την μήνυση του. Εκεί και η εταιρία προέβη σε μήνυση εναντίον του συμπολίτη μας
για συκοφαντική δυσφήμηση !!! Το απύθμενο θράσος του να μηνύεται ο οδηγός, από αυτούς που εμποδίζουν τον συμπολίτη μας να χρησιμοποιήσει ελεύθερα τους εθνικούς μας δρόμους, θυμίζει την παροιμία: "Φωνάζει ο κλέφτης για να φοβηθεί ο νοικοκύρης". Είναι οι ιδιωτικές πολυεθνικές εταιρίες που σε κάθε μεγάλη έξοδο εκδρομέων δημιουργούν στα διόδια ουρές χιλιομέτρων, επιβαρύνοντας βάναυσα το περιβάλλον με τα καυσαέρια και ταλαιπωρούν καθυστερώντας εκατοντάδες χιλιάδες συνανθρώπους μας. Αυτή την στιγμή αφού κρατήθηκαν μέχρι τις 11 το βράδυ τόσο οι άνθρωποι της εταιρίας, όσο και ο συμπολίτης μας Τάσος Παπαδημητρίου αφέθηκαν ελεύθεροι αφού ορίστηκε τακτική δικάσιμος Για μια ακόμη φορά οι ιδιωτικές εταιρίες που εκμεταλλεύονται τους δημόσιους δρόμους , που τους έχουμε χιλιοπληρώσει με διόδια από το
1955, με την φορολογία μας, τα υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας, τους φόρους στα καύσιμα, έδειξαν το πραγματικό τους πρόσωπο. Δεν δίστασαν να ταλαιπωρήσουν μια ολόκληρη οικογένεια και να κρατήσουν πασχαλιάτικα στο κρατητήριο έναν συμπολίτη μας που έκανε το "έγκλημα" να σηκώσει κεφάλι αρνούμενος να πληρώσει το χαράτσι των διοδίων. Πρέπει όλοι να ακολουθήσουμε το παράδειγμα του , γιατί αν δεν αντιδράσουμε σε λίγο θα πληρώνουμε και τον αέρα που αναπνέουμε.
papatzides


Read more...

«Οικονομική υποδούλωση» γράφει η σημαία του ΔΝΤ


Ο ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΑΝΑΛΥΤΗΣ ΜΑΞ ΚΑΪΖΕΡ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΕΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΑ «ΛΑΪΤ» ΣΕΝΑΡΙΑ... ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΑΝΑΜΙΞΗΣ

Του ΝΙΚΟΥ ΚΑΤΖΗΛΑΚΗ
«Το ΔΝΤ δεν θα έχει περιορισμένο ρόλο» στο πρόσφατα αποφασισμένο σχέδιο στήριξης της Ελλάδας, αφού «θέλει να εξασφαλίσει τον ελέγχο πολύτιμων ελληνικών υποδομών», διατείνεται ο οικονομικός αναλυτής σε διεθνή τηλεοπτικά δίκτυα, όπως το BBC, το Al Jazeera και το Russia Today, Μαξ Κάιζερ.

Η Ελλάδα έχει πέσει θύμα οικονομικών τρομοκρατών, υποστήριξε ο Μαξ Κάιζερ και προκαλεί να του υποδείξουν μια χώρα όπου το ΔΝΤ είχε περιορισμένη παρουσία ή κινήθηκε με υπευθυνότητα
Συχνά αποκαλούμενος και ακτιβιστής, ο κ. Κάιζερ δημιούργησε αίσθηση πριν από μέρες, όταν υποστήριξε σε εκπομπή του Al Jazeera ότι η Ελλάδα έχει πέσει θύμα «οικονομικών τρομοκρατών» εδώ και μια δεκαετία, κατηγορώντας το τραπεζικό σύστημα της Γουόλ Στριτ και το ΔΝΤ. Στη συνέντευξη που ακολουθεί, υποστηρίζει ότι «εάν οι Ελληνες θέλουν να προφυλαχθούν από το ΔΝΤ, θα πρέπει να κρατικοποιήσουν τις τράπεζες, ιδρύοντας κρατικές ώστε να αναζωογονήσουν το τραπεζικό σύστημα», ενώ παράλληλα «να παύσει να πληρώνει τα δάνεια που πάρθηκαν παρανόμως», με «μαγείρεμα» των στοιχείων της ελληνικής οικονομίας από την Goldman Sachs, και προτείνει αποκλεισμό της αμερικανικής τράπεζας και του ΔΝΤ από τη χώρα, με συνέπεια «δύο ή τρία χρόνια βαρειάς ύφεσης», η οποία θα της επιτρέψει όμως «να χτίσει την οικονομία της», εξασφαλίζοντας την οικονομική της ανεξαρτησία.

Κύριε Κάιζερ, ποια η γνώμη σας για την απόφαση στήριξης της Ελλάδας από την Ε.Ε. με συμμετοχή του ΔΝΤ;

«Είναι πρόβληματική, γιατί το ΔΝΤ δεν μπορεί να είναι ένας επιθυμητός θεσμός ελέγχου των οικονομικών σας, διότι θα φέρει μέτρα δημοσιονομικής λιτότητας, εξυπηρετώντας τα συμφέροντα των τραπεζών της Γουόλ Στριτ και όχι του ελληνικού λαού. Η Ελλάδα έχει πέσει θύμα των τραπεζιτών της Γουόλ Στριτ από το 2000. Το πρώτο που πρέπει να γίνει είναι ένας απολογισμός της σχέσης των τραπεζών της Γουόλ Στριτ με τις ελληνικές τράπεζες και την ελληνική κυβέρνηση. Εάν οι Ελληνες επιθυμούν να προφυλαχθούν από το ΔΝΤ, θα πρέπει να κρατικοποιήσουν αμέσως όλες τις τράπεζες, ιδρύοντας κρατικές, ώστε να αναζωογονήσουν το τραπεζικό σύστημα και να απαλλαγούν από τα άδικα μέτρα λιτότητας που τους επιβάλλονται, ενώ δεν ευθύνονται για το πρόβλημα. Γιατί ζητείται από τον ελληνικό λαό να πληρώσει για πράξεις διεφθαρμένων τραπεζιτών και πολιτικών; Είναι παράλογο».

Εχετε δικαιολογία τα παράνομα δάνεια

Η πρόταση σας είναι ρεαλιστική; Μπορεί μια χώρα να πράξει κάτι τέτοιο στο πλαίσιο της Ε.Ε. και της ευρωζώνης;

«Οι Ελληνες έχετε μια καλή δικαιολογία. Ολα τα δάνεια από το 2000 και ένθεν είναι παράνομα, διότι πάρθηκαν παρανόμως με τη βοήθεια της Goldman Sachs. Η ελληνική κυβέρνηση αυτή τη στιγμή μπορεί να παύσει να πληρώνει τα δάνεια που πάρθηκαν παρανόμως και μπορεί να κρατικοποιήσει τράπεζες, γιατί θυματοποιήθηκε από αδίστακτους τραπεζίτες της Γουόλ Στριτ. Εχει διαπραχθεί ένα έγκλημα και πρέπει να αναγνωριστεί, όπως και ότι τα θύματα πρέπει να αποζημιωθούν από την Goldman Sachs και τις υπόλοιπες τράπεζες της Γουόλ Στριτ».

Η Γαλλία υποστηρίζει ότι οι υπάρχοντες οικονομικοί κανόνες της ευρωζώνης πρέπει να καταργηθούν και να αντικατασταθούν από νέους με βάση τις νέες συνθήκες. Συμφωνείτε;

«Ενας "ξένος" ασκεί πολιτική στην ευρωζώνη»

«Η ερώτηση πρέπει να είναι, γιατί η Γερμανία και ο Τρισέ της ΕΚΤ επιτρέπουν στο ΔΝΤ να έρθει και να ξεκινήσει να κουμαντάρει θέματα της ευρωζώνης. Πρόκειται περί μιας τυραννίας, διότι αφήνουν μια ξένη οντότητα να καθορίζει πολιτικές μέσα στην ευρωζώνη.

Η Γερμανία έχει αποδείξει ότι δεν ενδιαφέρεται καθόλου για την Ελλάδα, την ενδιαφέρει περισσότερο τι γίνεται στο Λονδίνο, και χρησιμοποιεί την Ελλάδα για να κάνει τη βρώμικη δουλειά, διότι θέλει το ΔΝΤ να επανακαθορίσει τους τραπεζικούς κανόνες στην ευρωζώνη.

Θέλει ένα σοκ, επιζητώντας συναλλαγματική ισοτιμία με τη Βρετανία. Και είναι δυσαρεστημένη με τους τραπεζικούς κανόνες έναντι της Βρετανίας. Και η Ελλάδα αυτή τη στιγμή βρίσκεται στη μέση αυτού του παιχνιδιού. Και θα πρέπει να πει "ώς εδώ και μη παρέκει", τα χρέη δημιουργήθηκαν παρανόμως, θέλουμε αποζημίωση από τις τράπεζες της Γουόλ Στριτ, θέλουμε τα λεφτά μας, τα θέλουμε τώρα, και ότι δεν υπάρχει χώρος για άλλες συζητήσεις».

Λέγεται, βέβαια, ότι η παρουσία του ΔΝΤ στην Ευρώπη θα είναι περιορισμένη...

«Ετσι δηλώνεται, αλλά βλέποντας το παρελθόν του ΔΝΤ, δεν υπάρχει παράδειγμα περιορισμένης εμπλοκής του σε οποιαδήποτε χώρα στην οποία πήγε και επέβαλε μέτρα λιτότητας υπέρ των τραπεζών της Γουόλ Στριτ.

«Θα σας υποδουλώσουν οικονομικά»

Δείξτε μου μια χώρα όπου είχαν περιορισμένη παρουσία και όπου κινήθηκαν με υπευθυνότητα. Οποιος πιστεύει ότι το ΔΝΤ θα έχει περιορισμένο ρόλο, όποιο ΜΜΕ μεταδίδει τέτοια προπαγάνδα, θα πρέπει να ντρέπεται γιατί δεν αναφέρουν το ιστορικό του ΔΝΤ. Ο ρόλος του θα είναι περιορισμένος εφόσον η Ελλάδα τηρεί τα μέτρα λιτότητας. Τα μέτρα τους, όμως, θα είναι αδύνατον να τηρηθούν από τον ελληνικό λαό, και από εκείνο το σημείο και έπειτα θα έχουν κυρίαρχο ρόλο. Πιστεύετε ότι το ΔΝΤ θα σας πει "συμμορφωθείτε με τα μέτρα και θα εξέλθετε της κρίσης"; Θα είστε τρελοί εάν πιστεύετε ότι θα γίνει έτσι. Το ΔΝΤ θέλει να εξασφαλίσει τον ελέγχο των πολύτιμων ελληνικών λιμανιών και να τα πουλήσει.

Ο ελληνικός λαός θα χάσει τον έλεγχο της υποδομής της χώρας του, των λιμανιών του και της βιομηχανίας που συνδέεται μ' αυτά. Θα χαθούν. Και θα ενοικιάζει τα περιουσιακά στοιχεία που ο ίδιος δημιούργησε. Αυτό ονομάζεται δουλεία. Οπότε, εκτός και αν οι Ελληνες αντισταθούν, θα χάσουν την οικονομική τους κυριαρχία. Και η ελληνική κυβέρνηση δεν κάνει αρκετά να σταματήσει τα γεράκια».

«Αποφασίστε πώς θέλετε να ζήσετε»

Δεν θα υπάρξουν συνέπειες εάν η Ελλάδα διώξει τους παράγοντες που αναφέρετε; Ποιες θα είναι αυτές;

«Θα υπάρχουν συνέπειες, αλλά η ερώτηση είναι "θέλετε να ζήσετε σαν ελεύθεροι άνθρωποι ή σαν υπόδουλοι;" Εάν θέλεις να ζήσεις ελεύθερος, θα πρέπει να πολεμήσεις για την ελευθερία σου και θα υπάρξουν συνέπειες. Ή μπορείς να παραδώσεις τα παιδιά σου και τα εγγόνια σου στο ΔΝΤ ως δούλους. Αυτές είναι οι επιλογές. Παίρνεις ένα σκληρό φάρμακο τώρα ή εκπορνεύεις τα παιδιά σου στο ΔΝΤ.

Εάν η Ελλάδα θελήσει να απαλλαγεί από το ΔΝΤ και την Goldman Sachs τώρα, η συνέπεια θα είναι δύο ή τρία χρόνια βαριάς ύφεσης, που θα της επιτρέψουν όμως να χτίσει μια οικονομία για τον εαυτό της. Γιατί η ελληνική κυβέρνηση δεν αποκλείει τη Goldman Sachs από τη χώρα σας, αφού αποδείχτηκε ότι μαγείρευε τα στοιχεία της ελληνικής οικονομίας; Να δηλώσει δηλαδή ότι θέλουμε να φύγουν αμέσως όλοι οι εκπρόσωποι της Goldman Sachs ή να αντιμετωπίσουν τη Δικαιοσύνη για οικονομική απάτη;». *
enet.gr
Read more...