10 σημαντικές ανακαλύψεις φαρμάκων που Άλλαξαν την Ανθρώπινη Υγεία στον Κόσμο


Το WebMD είναι ένα site που δίνει πληροφορίες για την υγεία. Πρόσφατα έκανε μια έρευνα με επαγγελματίες εμπειρογνώμονες για να καθορίσει τα σημαντικότερα ιατρικά φάρμακα καθ' όλη την διάρκεια της ιστορίας που άλλαξαν πολλά στην ανθρώπινη υγεία. Αναζητούσαν φάρμακα που άλλαξαν το ιατρικό τοπίο είτε με την θεραπεία ενός μεγάλου αριθμού ανθρώπων είτε με την μεγαλύτερη δυνατότητα να θεραπεύσουν μια ασθένεια.
Ίσως να είναι εύκολο να μαντέψετε κάποια από τα φάρμακα της λίστας όπως είναι η πενικιλίνη και το εμβόλιο της ευλογιάς, αλλά είμαι σίγουρος πως η δύναμη της ασπιρίνης θα σας εκπλήξει. Στην εικόνα επάνω βλέπετε με μορφή γραφήματος τα φάρμακα που έφτιαξαν τον κατάλογο και παρέχει πληροφορίες για όλα σύμφωνα με τις πωλήσεις τους παγκοσμίως αλλά και την χρονολογία ανακάλυψης τους.

Αναφορικά τα 10 φάρμακα που άλλαξαν την Ανθρώπινη Υγεία είναι:

1.Πενικιλλίνη: Πρώτο σε όλους τους καταλόγους.

2.Ινσουλίνη: Η πρώτη θεραπεία ορμονών.

3.Εμβόλιο Ευλογιάς, Εμβόλιο πολιομυελίτιδας.

4.Αιθέρας: Η παραγωγή της σύγχρονης χειρουργικής επέμβασης.

5.Μορφίνη: Σταματάει όλους τους πόνους.

6.Ασπιρίνη: Κάτι περισσότερο από ένα χάπι πονοκεφάλου.

7.Αρσφαιναμίνη: Η θεραπεία για τη σφοδρή επιθυμία.

8.Ψυχιατρικά φάρμακα.

9.Χάπια ελέγχου γέννησης.

10.Χάπια για την καρδιά.

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα WebMD.
psaxtiria


Read more...

Ποιός ασχολείται με το Θανάση Λερούνη;


Ο Θανάσης Λερούνης δεν είναι κανένας αστέρας του αθλητισμού, ο οποίος διαπρέπει διεθνώς σε κάποιο αγώνισμα, ώστε να υπερπροβάλλεται από τα ημεδαπά Μ.Μ.Ε. και να έχει γίνει γνωστός τοις πάσι.
Δυστυχώς, δεν ανήκει σε εκείνη την κατηγορία των τηλεμαϊντανών, που δε διστάζουν να καννιβαλιστούν στην τηλεόραση έναντι ολίγων ψιχίων δημοσιότητος.
Ούτε κατεβαίνει υποψήφιος βουλευτής στις επικείμενες εκλογές με κάποιο κόμμα, ώστε να έχει πάρει τις ρούγες παραμάζωμα προς άγραν ψήφων. Και, βέβαια, δεν ανήκει ή, τουλάχιστον, δεν είναι "βαμμένος" με τα χρώματα κάποιου κόμματος, για να τον προσέξει το κόμμα αυτό και να προβάλει το δράμα του.
Και, κυρίως, ποτέ του δεν εξέθεσε τον εαυτό του στην τηλεόραση, ώστε να διαφημιστεί γι' αυτό, που κάνει.
Ένας δάσκαλος είναι, ο οποίος άφησε την ασφάλεια της Ελλάδος το 2001 για να εγκαταστεθεί στη γη των Καλάς κάπου στο Πακιστάν. Σκοπός του κ. Λερούνη ήταν να υποστηρίξει την κοινότητα των Καλάς και στο διάστημα από την άφιξή του στην περιοχή του μέχρι τη στιγμή της απαγωγής του είχε επιτελέσει σημαντικό έργο, αφού με την οργάνωση "Έλληνες εθελοντές" είχε δημιουργήσει δίκτυο ύδρευσης στην περιοχή, από το οποίο ωφελήθηκαν και οι εκεί ευρισκόμενες μουσουλμανικές κοινότητες, σχολείο, πολιτιστικό κέντρο και άλλα πολλά. Και η αγάπη του για του Καλάς δεν είχε καμμία απολύτως σχέση με εθνικιστικές σκοπιμότητες (διαβάστε www.enet.gr/?i=news.el.article&id=84235). Μέχρι, που απήχθη πριν από είκοσι περίπου ημέρες από ομάδα ενόπλων, οι οποίοι ζητούν, προκειμένου να τον απελευθερώσουν, λύτρα αλλά και την απελευθέρωση κρατουμένων ταλιμπάν.
Και ποια είναι, μέχρι στιγμής, η στάση του ελληνικού κράτους; Απλά, δεν ασχολείται με τον κ. Λερούνη, για τον οποίο δεν έχουμε καμμία, απολύτως, ένδειξη, αν είναι ζωντανός. Και μη βιαστείτε να προβάλετε την αιτιολογία, ότι ευρισκόμαστε σε παραμονές εκλογών, οπότε το ενδιαφέρον του κόσμου ειναι στραμμένο σε αυτές, διότι θα σας φρεσκάρω λίγο τη μνήμη, γυρίζοντάς σας λίγους μήνες πίσω, όταν ο Ελληνοαυστραλός Χάρης Νικολαΐδης είχε καταδικαστεί σε ποινή φυλάκισης με μια παράλογη κατηγορία στην Ταϋλάνδη (για να ευλογήσουμε λίγο τα ανύπαρκτα γένια μας, διαβάστε periousios.blogspot.com/2009/05/blog-post_07.html) και είχε κρατηθεί αλυσοδεμένος κάτω από αντίξοες συνθήκες σε ένα κελλί μαζί με άλλους 60 κρατουμένους, ορισμένοι εκ των οποίων είχαν καταδικαστεί για εγκλήματα σεξουαλικής φύσεως και, τελικά, απελευθερώθηκε με πρωτοβουλία της Αυστραλιανής κυβέρνησης. Στη χώρα μας υπήρξε κάποια περιορισμένη ιδιωτική πρωτοβουλία για την απελευθέρωσή του αλλά το κράτος μας ουδόλως ασχολήθηκε με την περίπτωσή του άλλως αδιαφόρησε επιδεικτικά. Και το ενδεχόμενο των εκλογών ήταν τότε πολύ μακρυά.
Και, έτσι, ο Θανάσης Λερούνης παραμένει στα αζήτητα της ελληνικής επικαιρότητας, αποδεικνύοντας, ότι αυτό το κράτος δεν τρώει τα παιδιά του αλλά τα έχει δια βίου χ.........
periousios


Read more...

Mουσικό διάλειμμα






Read more...

Πείραμα στη Θεσσαλονίκη απέδειξε το προφανές


«Το 1/3 του χρόνου του ΙΧ κάνει ο ποδηλάτης»
Με αφορμή την εβδομάδα κινητικότητας οι Οικολόγοι Πράσινοι Θεσσαλονίκης διοργάνωσαν σήμερα, Τετάρτη, «Κόντρες» στο κέντρο της Πόλης - Ποδήλατο vs Αυτοκίνητο vs Mέσα Μαζικής Μετακίνησης.
Οι διαγωνιζόμενοι ξεκίνησαν στις 9.10 το πρωί με αφετηρία τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης και με στόχο να φτάσουν στην κεντρική πύλη της ΔΕΘ στην Οδό Εγνατίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία που προέκυψαν, σε μία απόσταση 2,5 χλμ ο ποδηλάτης έφτασε σε 7' 19'' ενώ ο πεζός που μετακινήθηκε με την αστική συγκοινωνία χρειάστηκε 12' 46''. Ο χρόνος του ΙΧ (συμπεριλαμβανομένου και του χρόνου για στάθμευση) ήταν 20' 32''.
Η μετακίνηση με το ΙΧ στοίχισε 4,5 ευρώ, με δεδομένο ότι το κόστος στάθμευσης υπολογίστηκε μόνο για μία ώρα, την ώρα που ο πεζός ξόδεψε 50 λεπτά και φυσικά ο ποδηλάτης μετακινήθηκε δωρεάν. Ο χρόνος στάθμευσης για το ΙΧ ήταν 11΄13'', την ώρα που πεζός και ποδηλάτης είχαν μηδενικό χρόνο στάθμευσης.
Παράλληλα, ενώ πεζός και ποδηλάτης διέσχισαν απόσταση 2,5 χλμ, ο οδηγός του αυτοκινήτου αναγκάστηκε να κάνει συνολικά 3,5 χλμ.
«Στα συνολικά οφέλη που αναδεικνύονται, πέρα από το κόστος, είναι η μικρή κατάληψη χώρου και η μηδενική ρύπανση από τον πεζό και τον ποδηλάτη, σε αντίθεση με το ΙΧ. Σημαντικά ταχύτερος θα ήταν ο ρυθμός της αστικής συγκοινωνίας αν υπήρχε λεωφορειόδρομος στην Εγνατία οδό, καθώς επίσης αξιοσημείωτη είναι και η έλλειψη σχεδιασμού στην συγκεκριμένη οδό για ποδηλατόδρομους» αναφέρει ανακοίνωση των Οικολόγων Πράσινων.
«Το πείραμα θα επαναληφθεί την Τετάρτη 30/09 με αφετηρία την οδό Μαρτίου και τερματισμό την οδό Αριστοτέλους και θα μπορεί να συμμετάσχει όλος ο κόσμος και με όποιο μέσον θέλει. Θα υπάρχουν έπαθλα (ποδήλατο, φανέλες των οικολόγων κ.α.). Οι εκκινήσεις θα γίνονται από τις 9.00 το πρωί έως τις 12.00 το μεσημέρι (έτσι θα έχουμε και με διαφορετικές ώρες αιχμής κάποια στοιχεία)», καταλήγει η ανακοίνωση.
volossucks


Read more...

ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥ


ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΙΤΕ ΟΛΟΙ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΙΣ 18:00 ΣΤΟ IRAKLIO WEB RADIO
ΘΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ ΤΩΝ BLOGS ΣΥΝΟΔΕΥΟΜΕΝΑ ΜΕ ΤΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΣΑΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ

ΜΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΩΝ BLOGS ΚΑΙ ΤΟΥ IRAKLIO WEB RADIO ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΚΡΟΑΤΕΣ
http://irakliowebradio2.blogspot.com/


Read more...

Φρέσκο γάλα: Αλήθειες και ψέματα - Τα cartel!


Το mail όπως το λάβαμε και με τα στοιχεία από τους αποστολείς αλλά και τους σχετικά αρμόδιους, ως έχει:

ΜΗΝ ΑΓΓΙΖΕΤΕ ΤΟ ΓΑΛΑ ΤΗΣ
ΦΑΓΕ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΕΛΤΑ!
ΚΟΨΤΕ ΤΟ ΓΑΛΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΑΥΤΕΣ ΚΟΨΤΕ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΦΟΡΑ!
Κατερίνα Μουντή
Υπουργείο Αγροτικής
Ανάπτυξης & Τροφίμων
Διοικητικός Τομέας
Κοινοτικών Πόρων & Υποδομών
Διεύθυνση Πληροφορικής
Τμήμα ΙΙΙ
Τηλ.: 210 2125332
FAX: 210 2019611
ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΕ !!
ΔΙΑΛΑΛΗΣΤΕ ΤΟ ΣΕ ΟΠΟΙΟΝ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΜΕ ΟΠΟΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΣΑΣ ΔΙΝΕΤΑΙ.
Α Ρ Κ Ε Τ Α Α Ν Ε Χ Τ Η Κ Α Μ Ε !!!!!
ΑΦΟΥ ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΜΕΣΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΘΑ
ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ.
ΜΠΟΡΟΥΜΕ !!!!!
ΣΑΜΠΟΤΑΡΕΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΖΕΥΤΟΥΝ (ΑΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΟΥΜΕ ΞΑΝΑ
ΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΤΟΥΣ)
ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΜΕΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ
ΜΟΛΥΣΜΕΝΟ ΓΑΛΑ ΣΕ ΔΕΛΤΑ ΚΑΙ ΦΑΓΕ!
Η επικίνδυνη καρκινογόνος ουσία αφλατοξίνη βρέθηκε σε ελέγχους κρατικών εργαστηρίων ενώ είχε περάσει απαρατήρητη από τους ελέγχους των εταιρειών
Nέα αποκαλυπτικά στοιχεία από την απόρρητη εισήγηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού- H
συνωμοσία σιωπής για την προστασία του καρτέλ. «Φρέσκο» γάλαμολυσμένο με την
επικίνδυνη καρκινογόνα ουσία αφλατοξίνη Μ1 έχει ανιχνευθεί σε δύο κορυφαίες
εταιρείες από τα κρατικά εργαστήρια ελέγχου ενώ οι ίδιες οι βιομηχανίες στους δικούς τους
busybee

ελέγχους το είχαν βγάλει...καθαρό!
Το συγκλονιστικό αυτό στοιχείο που αποκαλύπτεται σήμερα από το «Π»έχει περιέλθει σε
γνώση και της Επιτροπής Ανταγωνισμού κατά την έρευνά της για το καρτέλ των
γαλακτοβιομηχανιών αλλά η υπόθεση έχει καλυφθεί από πέπλο σιωπής από όλες τις
αρμόδιες αρχές ακόμη και από τις δικαστικές. Τα στοιχεία από την απόρρητη εισήγηση
της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού δείχνουν ότι σε παλαιότερους ελέγχους το Γάλα που
θα επεξεργάζονταν δύο κορυφαίες βιομηχανίες για την παραγωγή του τελικού προϊόντος
ήταν άκρως επικίνδυνο για τη δημόσια υγεία:
Στη σελίδα 154 της εισήγησης αναφέρονται στοιχεία που προκαλούν έντονες αμφιβολίες για
την αξιοπιστία του συστήματος αυτοελέγχου που είναι υποχρεωμένες να εφαρμόζουν
οι εταιρείες. Ειδικότερα αναφέρεται ότι ένα στα τρία (6 στα 18) δείγματα
της ΔΕΛΤΑ και της ΦΑΓΕ που είχαν ελεγχθεί από τα κρατικά εργαστήρια του Ελληνικού
Οργανισμού Γάλακτος είχαν βρεθεί θετικά στην επικίνδυνη ουσία αφλατοξίνη Μ1.
Σημειώνεται ότι το 2006 μετά την έρευνα για το καρτέλ η ΦΑΓΕ αποσύρθηκε από την αγορά
του φρέσκου γάλακτος...

Τα ίδια δείγματα είχαν εξετασθεί από τις εταιρείες στα δικά τους εργαστήρια αυτοελέγχου αλλά όλα είχαν περάσει το τεστ χωρίς να διαπιστωθεί η επιμόλυνση από την
επικίνδυνη ουσία!
Σχολιάζοντας αυτό το εύρημα σε υπόμνημά της προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού η
ΜΕΒΓΑΛ υπογραμμίζει μεταξύ άλλων ότι «η αφλατοξίνη Μ1 είναι μία
άκρως επικίνδυνη καρκινογόνος ουσία η οποία τα τελευταία
έτη ελέγχεται ή εν πάση περιπτώσει θα έπρεπε να ελέγχεται από όλες τις γαλακτοβιομηχανίες».
Η κατάθεση του κορυφαίου στελέχους της Vivartia (ΔΕΛΤΑ) σχετικά με τον έλεγχο της
αφλατοξίνης δεν εμπνέει ιδιαίτερη αισιοδοξία για την αποτελεσματικότητά του.
«Υπάρχει μία ουσία που περνάει στο γάλα όταν οι ζωοτροφές δεν είναι σωστές όταν έχουν
μεγάλη υγρασία η οποία λέγεται αφλατοξίνη»αναφέρει ο κ. Γιαννακάκος. «Δεν
κάνω αφλατοξίνες τον Αύγουστο.
Θα κάνω μία φορά τον μήνα όταν η περίοδος είναι συγκεκριμένη π.χ. Σεπτέμβριος -
Οκτώβριος»προσθέτει εννοώντας ότι την περίοδο αυτή είναι μεγαλύτεροι οι κίνδυνοι λόγω
της αυξημένης υγρασίας.
Όπως είχε αποκαλύψει το «ΠΟΝΤΊΚΙ» την περασμένη εβδομάδα στελέχη
των γαλακτοβιομηχανιών έχουν ομολογήσει ότι διέθεταν στην αγορά ως το 2004 μεγάλες
ποσότητες ακατάλληλου γάλακτος«παράνομου» με βάση τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές
ποιότητας.
Μάλιστα ο κ. Γιαννακάκος είχε παραδεχθεί στα μέσα του 2007 όταν έδωσε την κατάθεσή
του ότι το σοβαρό πρόβλημα ποιότητας ου ελληνικού φρέσκου γάλακτος ήταν και
τότε υπαρκτό! Μέχρι το 2004«οι βιομηχανίες έπαιρναν ότι είχε έστω
και λίγο άσπρο χρώμα»έλεγε χαρακτηριστικά ο κ Γιαννακάκοςενώ η ΜΕΒΓΑΛ
σε υπόμνημά της ομολογούσε ότι είναι «εσφαλμένη εντύπωση ότι το ''εκτός προδιαγραφών''
νωπόν γάλα δηλαδή το''παράνομο'' γάλα -πρώτη ύλη δεν περνάει στο τελικό προϊόν και
ως εκ τούτου δεν ενέχει κινδύνους για την υγεία των καταναλωτών (λ.χ.δηλητηριάσεις κ..ά.)».
Η αναφορά στην αφλατοξίνη που περιλαμβάνεται στην εισήγηση της
Επιτροπής Ανταγωνισμού δημιουργεί πολλά και σοβαρά ερωτήματα:
Τι έγινε όταν διαπιστώθηκε ότι σε τόσο μεγάλο ποσοστό
δειγμάτων τα εργαστήρια των εταιρειών είχαν αποτύχει να
εντοπίσουν την αφλατοξίνη.

Τι έγινε όταν εντοπίσθηκε η ουσία?
Καταστράφηκε το γάλα πριν φθάσει στην κατανάλωση?
Σε ποιον βαθμό εντοπίζονται και καταστρέφονται έγκαιρα οι ποσότητες με αφλατοξίνη?
Ποια είναι τα αποτελέσματα των μεταγενέστερων ελέγχων για την αφλατοξίνη ?
Δεδομένου ότι η αφλατοξίνη δημιουργείται από κακή ποιότητα ζωοτροφών στις οποίες
αναπτύσσονται μύκητες τι έχουν δείξει οι έλεγχοι στις ζωοτροφές?
Μήπως η εμφάνιση αφλατοξίνης στο ελληνικό γάλα συνδέεται με φαινόμενα παράνομης
πρόσμειξης με εισαγόμενο γάλατο οποίο προέρχεται από γειτονικές
χώρες (ΒουλγαρίαΣκόπια)δεδομένου ότι οι έλεγχοι των ζωοτροφών στη χώρα
μας θεωρούνται σε γενικές γραμμές επαρκείς ενώ και τα επίπεδα υγρασίας είναι αρκετά
χαμηλά
Πώς έχει κινηθεί η Δικαιοσύνη για την τιμωρία των υπευθύνων για τη μόλυνση του γάλακτος?
Έχει στα χέρια του ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών όλα τα στοιχεία ή έχει
κοινοποιηθεί από την Επιτροπή μόνο το πόρισμα για το γάλα που δεν τα περιλαμβάνει?

Γιατί ως τώρα δεν έχουν κινηθεί οι δικαστές που έχουν στα χέρια τους την «υπόθεση των
κουμπάρων»στη δικογραφία της οποίας περιλαμβάνονται τα επίμαχα στοιχεία Σκάνδαλο στην Κύπρο Την ώρα που στην Ελλάδα ουδείς διανοείται να συζητήσει για
μολυσμένο γάλα για να μην θιγούν οι εταιρείες (ακόμη και το αποκαλυπτικό δημοσίευμα του «Π» «θάφτηκε» από τον Τύπο και τα ΜΜΕ λέξη δεν γράφτηκε λέξη δεν έβγαλε κανένα
κανάλι στην Κύπρο ξεσηκώθηκε θύελλα αντιδράσεων πριν από μερικές εβδομάδες όταν
διαπιστώθηκε εκτεταμένη μόλυνση φρέσκου γάλακτος από αφλατοξίνη.
Μεγάλες ποσότητες γάλακτος αλλά και παγωτού καταστράφηκαν πριν φθάσουν στους
καταναλωτές αλλά παρά την αντίδρασή τους αυτή που στην Ελλάδα θα ήταν αδιανόητη οι αρχές επικρίθηκαν για καθυστερημένες σπασμωδικές αντιδράσεις και
έλλειψη συντονισμού ενώ χρειάσθηκε να παρέμβει και ο ίδιος ο Πρόεδρος της
Δημοκρατίας για να αντιμετωπιστεί η κρίση.
Σημειώνεται ότι οι αφλατοξίνες είναι οι πιο ευρέως γνωστές και οι πιο εντατικά ερευνημένες μυκοτοξίνες στον κόσμο. Έχουν συνδεθεί με διάφορες ασθένειες όπως η αφλατοξίνωση στα εκτρεφόμενα ζώα τα κατοικίδια ζώα και τους ανθρώπους ενώ έχουν αποδεδειγμένη ισχυρή καρκινογόνο επίδραση σε ευαίσθητα πειραματόζωα και οξύτατα τοξικολογικά αποτελέσματα στους ανθρώπους.Ενοχοποιούνται για καρκίνο στο συκώτι οξεία ηπατίτιδα αλλά και για γενετικές μεταλλάξεις. Μάλιστα η αφλατοξίνη Μ1 δεν καταστρέφεται ούτε με τη θερμική επεξεργασία του φρέσκου γάλακτος.

TA ΚΕΡΔΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΜΜΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΑΛΑΚΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΔΙΣ ΤΟ ΧΡΟΝΟ –
ΜΗΝ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΑΠΟ
ΚΑΝΕΝΑ ΚΑΝΑΛΙ Ή ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ!
Yannis Bakopoulos
http://cag.dat.demokritos.gr/
yannisbakopoulos@yahoo.com
+30 210 6549935
cell: +30 6944820323
Σχετικά και εδώ: http://geoponosnet.blogspot.com/2009/03/blog-post_6764.html
Read more...

Απόσυρση!


kopria


Read more...

Η Ελλάδα "αντίπαλος" του G-20


Του Γιάννη Αγγέλη

Η Σύνοδος του G-20 που αρχίζει σήμερα στο Πίτσμπουργκ των ΗΠΑ σκιάζεται από μία επιτυχία αλλά και μία βαθύτατη... ανησυχία.

Όσον αφορά την «επιτυχία», αυτή έχει να κάνει με το γεγονός ότι όλοι λίγο πολύ συμφωνούν ότι τα μέτρα που πάρθηκαν συγχρονισμένα διεθνώς, δηλαδή η διοχέτευση από το κράτος τεράστιας ρευστότητας στο τραπεζικό σύστημα και η στήριξη της καταναλωτικής δαπάνης με χρηματοδότηση από τους κρατικούς προϋπολογισμούς, σταμάτησαν την «ελεύθερη πτώση» των οικονομιών στις αρχές του έτους και προσωρινά απέτρεψαν μία ύφεση χειρότερη από εκείνη του ΄29.

Αυτό έγινε επειδή κυρίως οι ΗΠΑ, η Ε.Ε. και η Ιαπωνία είχαν βγάλει τα μαθήματα από την κρίση του ΄29, αλλά και από εκείνη της δεκαετίας του ΄90 στην Ιαπωνία. Όλοι στο G-20 προς το παρόν τουλάχιστον συμφωνούν σε ένα πράγμα, να κρατήσουν τα «μέτρα» αυτά σε ισχύ «όσο χρειασθεί κάθε χώρα ξεχωριστά...».

Όμως τα «μαθήματα» αυτά έχουν μία... ουρά, η οποία έχει να κάνει με τη βαθύτατη «ανησυχία» που διαχέεται στη διήμερη συζήτηση του G-20, σήμερα και αύριο στο Πίτσμπουργκ.

Τα μαθήματα της κρίσης του ΄29 και όσων ακολούθησαν από τότε αποδεικνύουν, ότι τα μέτρα που έχουν μπει κάθε φορά σε εφαρμογή για να αντιμετωπισθεί μία μεγάλη κρίση δημιουργούν –χωρίς καμία εξαίρεση– το υπόβαθρο μιας ακόμα μεγαλύτερης κρίσης.

Αυτή την φορά μάλιστα το «φαινόμενο» αυτό είναι περισσότερο φανερό από κάθε άλλη και –κυριολεκτικά– έχει υπονομεύσει τις όποιες προθέσεις συναπόφασης και κοινής δράσης στο G-20.

Το ερώτημα στο οποίο καλείται να απαντήσει η Σύνοδος το G-20 είναι το αν και πώς θα μπορούσαν να συντονισθούν οι προσπάθειες όλων των χωρών στο χρόνο και στην έκταση, για να αντιμετωπίσουν τα τεράστια δημόσια και ιδιωτικά χρέη και ελλείμματα που συσσώρευσαν τα «μέτρα» και τα οποία είναι αδύνατο να διατηρηθούν για πολύ ακόμα.

Τα ελλείμματα που έχουν συσσωρευτεί έχει γίνει τεράστια προσπάθεια από τις κεντρικές τράπεζες να «συμπιεσθούν» βραχυπρόθεσμα ως προς το κόστος εξυπηρέτησής τους σπρώχνοντας τα επιτόκια στο μηδέν και αυξάνοντας παράλληλα τη ρευστότητα σε πρωτοφανή επίπεδα με «μη συμβατικά» εργαλεία νομισματικής πολιτικής.

Στοιχεία που έχουν δημοσιευθεί στον διεθνή οικονομικό τύπου δείχνουν για παράδειγμα ότι στις ΗΠΑ η ρευστότητα που έχει ρίξει στο χρηματοπιστωτικό σύστημα η Fed έχει διπλασιασθεί μέσα σε ένα χρόνο, τινάζοντας σε πρωτοφανή ύψη το δημόσιο χρέος και τα ελλείμματα. Ανάλογη είναι η κατάσταση στην Ευρώπη και την Ιαπωνία. Αν, όπως υποστηρίζουν, αυτή η δημοσιονομική και νομισματική «χαλάρωση» δεν «μαζευτεί» έγκαιρα, η δημοσιονομική κρίση και ο πληθωρισμός αποτελούν πλέον την μοναδική προοπτική της επόμενης μέρας σε συνδυασμό με μία νέα κρίση χρέους.

Το πρόβλημα όμως εδώ είναι πως αν στις σημερινές συνθήκες οι κυβερνήσεις τολμήσουν να κάνουν κάτι τέτοιο είναι δεδομένο ότι θα οδηγηθούν οι οικονομίες σε νέο κύκλο ύφεσης και αποπληθωρισμού όπως έγινε όταν το έκανε αυτό η Ιαπωνία το 1998, ή οι ΗΠΑ το 1937 – 39...

Κάπου εδώ εμφανίζεται στο G- 20 και... η Ελλάδα.

Οι αντοχές (επισημαίνουν κείμενα της Συνόδου) της κάθε χώρας είναι διαφορετικές τόσο μεταξύ των χωρών του G-20, όσο –πολύ περισσότερο– μεταξύ των χωρών της Ε.Ε. και του Eurogroup.

Χωρίς να αναφέρεται ονομαστικά η Ελλάδα ή κάποια άλλη χώρα του Eurogroup, σε κείμενα που έχουν πάρει στα χέρια τους οι G-20, επισημαίνεται ότι υπάρχουν μικρότερες χώρες στην Ευρωζώνη οι οποίες «λόγω του πολύ υψηλού χρέους και των ελλειμμάτων που χαρακτήριζαν τις οικονομίες τους πριν από την εκδήλωση της κρίσης είναι πολύ πιθανό να υποχρεωθούν –στο πλαίσιο της ανάλυσης που προαναφέρθηκε– «να κινηθούν ενωρίτερα από τις άλλες για να αποφύγουν αποτυχημένες δημοπρασίες, υποβαθμίσεις πιστοληπτικής ικανότητας και βαθειά δημοσιονομική κρίση...».

Η πρωτοφανής αύξηση του χρέους θα υποχρεώσει ορισμένες χώρες, σημειώνεται, σε δημοσιονομική προσαρμογή σε πολύ κοντινό μέλλον, παρά το γεγονός ότι η αύξηση των φόρων θα μειώσει την καταναλωτική δαπάνη του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα επιβραδύνοντας ακόμα περισσότερο την οικονομική δραστηριότητα.

Αν -όπως παρατηρούν- οι κυβερνήσεις των χωρών αυτών παρ’ όλα αυτά συνεχίσουν στον ίδιο δρόμο με ελλείμματα και χρέη, οι αγορές ομολόγων θα εκδικηθούν βίαια. Οι πληθωριστικές προσδοκίες θα εκτροχιασθούν και τα επιτόκια θα τιναχθούν στα ύψη προκαλώντας ύφεση και πληθωρισμό.

Για τους «άλλους», που δεν βαρύνονταν πριν από την κρίση με μεγάλα δημοσιονομικά προβλήματα, αν η πολιτική που ακολουθήσουν δρομολογήσει με αξιόπιστο τρόπο ένα πρόγραμμα με πρόβλεψη για αύξηση φόρων και μείωση δημόσιων δαπανών μετά το 2011 -όταν όπως εκτιμούν αρχίσει η ανάκαμψη- τότε ίσως οι αγορές τους δώσουν χρόνο βραχυπρόθεσμα για μία πιο χαλαρή δημοσιονομική πολιτική ώστε να στηριχθεί προσωρινά η προσπάθεια οικονομικής ανόρθωσης.

Βέβαια στο G-20 σήμερα και αύριο, οι περιπτώσεις σαν αυτή της Ελλάδας (αλλά και της Ιρλανδίας, Αυστρίας, Βελγίου και Ισπανίας) τοποθετούνται στην περιφέρεια του προβληματισμού που ξεδιπλώνεται, καθώς κεντρικό ερώτημα παραμένει το κατά πόσο μπορεί να υπάρξει μία συντονισμένη «στρατηγική εξόδου» για τις χώρες μέλη του G-20.

Μια στρατηγική που θα επιβάλει μεταξύ άλλων:

- αυστηρή εποπτεία του χρηματοπιστωτικού συστήματος και αύξηση του εποπτικών κεφαλαίων όπως συνιστά η Τράπεζα Διεθνών Διακανονισμών (ΒΙS) και το Financial Stability Board σε συνδυασμό με
- μία ριζική αναθεώρηση του συστήματος αμοιβών των τραπεζιτών που να αποθαρρύνει δραστικά την βραχυπρόθεσμη κερδοσκοπική κερδοφορία.

Η απάντηση παραμένει και αυτή, τουλάχιστον μέχρι αύριο που θα εκδοθεί η ανακοίνωση της Συνόδου, σαν τον γρίφο του τετραγωνισμού του κύκλου...
capital.gr
Read more...

The Corinth Canal, Η Διώρυγα της Κορίνθου


photos by ifanik

Η Διώρυγα της Κορίνθου είναι ένα κανάλι το οποίο ενώνει τον Σαρωνικό από τον Κορινθιακό κόλπο, στη θέση του Ισθμού της Κορίνθου.
Κατασκευάστηκε μεταξύ των ετών 1880-1893.
Στα αρχαία χρόνια μεταξύ του τείχους του Ισθμού και του περιβόλου του υπήρχε η δίολκος, οδός μέσω της οποίας μεταφερόταν εμπορεύματα και μικρά πλοία για να αποφευχθεί ο περίπλους της Πελοποννήσου.
Η ιδέα της διώρυγας υπήρχε ήδη από την εποχή του Περίανδρου, το 602 π.Χ. Ο πρώτος που προσπάθησε την υλοποίησή του ήταν ο Νέρων, το 66 μ.Χ., σε σχέδια του Ιούλιου Καίσαρα και του Καλιγούλα. Μετά το θάνατο του Νέρωνα, συνέχισε την προσπάθεια ο Ηρώδης ο Αττικός, ο οποίος όμως την εγκατέλειψε.

Οι εργασίες για τη διώρυγα άρχισαν το 1880, από την "Διεθνή Εταιρεία της Θαλασσίου Διώρυγος της Κορίνθου". Λόγω έλλειψης κεφαλαίων το έργο ολοκληρώθηκε από εταιρεία του Ανδρέα Συγγρού το 1893.

Η διώρυγα έχει μήκος 6.346 μ., πλάτος στην επιφάνεια της θάλασσας 24,6 μ., στο βυθό της 21,3 μ., ενώ το βάθος της κυμαίνεται από 7,50 έως 8 μ

TravelGreece


The Corinth Canal is a canal that connects the Gulf of Corinth with the Saronic Gulf in the Aegean Sea. It cuts through the narrow Isthmus of Corinth and separates the Peloponnesian peninsula from the Greek mainland and therefore effectively making the former an island. The canal is 6.3 kilometre in length and was built between 1881 and 1893.
Remains of Nero's canal project in 1881Several rulers in antiquity dreamt of cutting a canal through the Isthmus. The first to propose such an undertaking was the tyrant Periander in the 7th century BC.[1] He abandoned the project due to technical difficulties, and instead constructed a simpler and less costly overland portage road, named Diolkos.[2][3][4][5][6] According to another theory, Periander feared that a canal would have robbed Corinth of its dominating role as entrepot for goods.[7] Remnants of the Diolkos still exist next to the modern canal.[8][9][10]

The Diadoch Demetrius (336�283 BC) planned to construct a canal as a means to improve his communication lines, but dropped the plan after his surveyors, miscalculating the levels of the adjacent seas, feared heavy floods.[11][7]

The historian Suetonius tells us that the Roman dictator Julius Caesar (r. 48 to 44 BC) projected, among other grandiose engineering schemes, a canal through the Isthmus.[12] However, he was assassinated before he could bring the scheme to fruition.

The Roman Emperor Nero (r. 54�68 A.D.) actually launched an excavation, personally breaking the ground with a pickaxe and removing the first basket-load of soil,[13] but the project was abandoned when he died shortly afterwards. The Roman workforce, consisting of 6000 Jewish prisoners of war,[14] started digging 40�50 m wide trenches from both sides, while a third group at the ridge drilled deep shafts for probing the quality of the rock (which were reused in 1881 for the same purpose). As the modern canal follows the same course as Nero's, no remains have survived.[15]

The modern attempt at construction began in the 1870's following the successful opening of the Suez Canal. A French company was hired to build it, but due to financial difficulties, the company ceased work after only the two ends had been dug. Finally, in 1881 the Hungarian architects Istvαn Tόrr and Bιla Gerster, who had also been involved with early surveys for the Panama Canal, were hired to plan a new canal. A Greek company led by Andreas Syngros (the main contractor being Antonis Matsas) ultimately took over the project and completed it in 1893.
Achievement
The Corinth Canal is considered a great technical achievement for its time. It saves the 400 kilometres long journey around the Peloponnesus for smaller ships, but since it is only 21 metres wide it is too narrow for modern ocean freighters. The canal is nowadays mostly used by tourist ships; 11,000 ships per year travel through the waterway. The depth of the canal is 8 metres at low water.


Bridge submerging
At each end of the canal, seashore roads cross using submersible bridges that are lowered to the canal bottom to allow maritime traffic to pass.


Geology
The canal was cut through heavily faulted sedimentary rock in an active seismic zone. Between 1893 and 1940, it was closed a total of four years for maintenance and to stabilize the walls. In 1923 alone, 41,000 cubic meters of material fell into the canal, which required two years to clear it out.
Read more...

ΚΑΛΗΜΕΡΑ!




Read more...

sunset remember summer


TopGeo


Read more...