EnglishTurkishFrenchGermanSpainItalianDutchRussianPortugueseJapaneseKoreanArabic

 aw2

ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΠΟΛΕΜΟ ΤΑ ΚΑΡΤΕΛ ΤΟΥ ΓΑΛΑΚΤΟΣ,ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΜΕΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ Ο ΒΕΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΟ ΓΑΛΑ ΤΟΥ,ΜΕ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΥΣ


ΣΕ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ ΘΑ ΦΤΑΣΟΥΝ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΥΣ ΝΑ ΠΩΛΟΥΝ ΤΟ ΓΑΛΑ ΤΟΥΣ ΜΕ 5 ΛΕΠΤΑ ΤΟ ΛΙΤΡΟ...ΕΚΤΟΣ ΚΑΙ ΕΑΝ ΑΡΧΙΣΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΕΙΣΑΓΩΓΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΚΑΙ ΝΑ ΒΑΖΟΥΝ ΣΤΑ ΜΠΟΥΚΑΛΙΑ 51% ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΓΑΛΑ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ 49% ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ...ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ Ε.Ε...

Πόλεμος τιμών στο γάλα ξεσπά και πάλι στα ράφια των σούπερ μάρκετ μετά την απόφαση της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Βερόπουλος να
irakliowebradio

διαθέτει στην αγορά γάλα στην τιμή των 0,72 ευρώ το λίτρο. Η ανακοίνωση της αλυσίδας Βερόπουλος στις αρχές του μήνα ότι από το δίκτυό της θα διαθέτει στο εξής το γάλα υψηλής παστερίωσης (μακράς διαρκείας) με την επωνυμία Vero Μilk (προέλευσης Βαυαρίας) στην τιμή των 0,72 ευρώ το λίτρο καλλιεργεί παράλληλα το έδαφος για ανακατατάξεις στην αγορά του γάλακτος, καθώς ήρθε σε μια χρονική στιγμή που όλοι πίστευαν ότι δεν υπήρχαν περιθώρια για ακόμα φθηνότερες τιμές στο γάλα, παρά τη σημαντική πτώση των πωλήσεων το τελευταίο διάστημα. Η κίνηση αυτή μάλιστα αναμένεται να αναζωπυρώσει εκτός των άλλων και τον πόλεμο μεταξύ των γαλακτοβιομηχανιών και των λιανεμπόρων, που μεταφέρεται τώρα στο γάλα μακράς διαρκείας. Όπως όλα δείχνουν, το παράδειγμα της αλυσίδας Βερόπουλος θα ακολουθήσουν σύντομα και άλλοι, κάτι που έγινε στο πρόσφατο παρελθόν στο φρέσκο γάλα με τον πόλεμο μεταξύ προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και επωνύμων.

Οι αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων και εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, που οδήγησαν στο να εμφανιστεί μείωση των συνολικών πωλήσεων γάλακτος για πρώτη φορά το 2008, συνεχίστηκαν και το 2009. Μάλιστα, στο ίδιο διάστημα παρατηρήθηκε στροφή του καταναλωτικού κοινού στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αλλά και σε αυτά με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από τις 5 ημέρες, με αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις να μετρούν μείωση στις πωλήσεις τους, τόσο σε όγκο, όσο και σε αξία. Δεν είναι τυχαίο ότι στο διάστημα Απριλίου 2008-Απριλίου 2009 η κατανάλωση στα προϊόντα μακράς διαρκείας αυξήθηκε κατά 31,6% και στα ιδιωτικής ετικέτας κατά 28%, όταν η πτώση στη συνολική αγορά γάλακτος ήταν της τάξεως του 5%.

Η στροφή των καταναλωτικών συνηθειών έφερε αλλαγές, με μείωση της παραγωγής από τις γαλακτοβιομη χανίες και πιέσεις προς τους κτηνοτρόφους-παραγωγούς να μειώσουν και άλλο τις ήδη χαμηλές τιμές πώλησης του γάλακτος. Επιπλέον οδήγησαν την περασμένη άνοιξη σε πόλεμο τιμών ανάμεσα σε μεγάλες γαλακτοβιομηχανίες αλλά και αλυσίδες σούπερ μάρκετ, οι οποίες μείωσαν την τιμή του φρέσκου γάλακτος ακόμα και κάτω από 1 ευρώ το λίτρο. Όμως, όπως όλα δείχνουν, οι κινήσεις εκείνες δεν ήταν οι τελευταίες. Παρά τις μειώσεις τιμών οι συνολικές πωλήσεις των γαλακτοκομικών προϊόντων (γάλα- γιαούρτι) το α΄ εξάμηνο του 2009 εμφανίστηκαν μειωμένες κατά 8% σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2008. Έτσι, σε ένα επιχειρηματικό περιβάλλον στο οποίο η μείωση της κατανάλωσης είναι δεδομένη και η μάχη για τη διατήρηση των μεριδίων από τις επιχειρήσεις επιβεβλημένη, η αναζήτηση δυνατοτήτων για ακόμα χαμηλότερες τιμές μεταφέρει τον πόλεμο στα προϊόντα υψηλής παστερίωσης που κερδίζουν έδαφος στις προτιμήσεις των καταναλωτών.
free counters